Celinahansen.blogg.no

Bokanmeldelse: Nora Roberts, Skygger og lys

På baksiden av boken
Adam Haynes besøk hos den berømte kunstneren Philip Fairchild har to hensikter: delvis vil han slappe av og male noen uker, delvis vil han undersøke omstendighetene rundt et stjålet maleri. Han mistenker at Philip er involvert i handel med forfalskninger av berømte verk.

Det han ikke hadde regnet med, er møtet med Philips datter, Kirby. Følelsene, som med en gang blusser opp mellom dem, gir han skyldfølelse, for skal ha få fullført oppdraget sitt, må han lyve for henne.

Og da alt stilles på spissen, står Adam overfor sitt livs utfordring - han må vinne tilbake Kirbys tillit... eller miste den eneste kvinnen han noen gang har elsket.

Min mening om boken
Dette var absolutt en grei bok, men den begynte ikke å bli noe særlig spennende før slutten. Jeg syns den var litt kjedelig, men da jeg kom til de siste fem kapitlene så tok det seg bra opp resten av boken.

Som sagt, litt kjedelig, men en grei bok med grei handling. Jeg ville nok ikke lest den på nytt for å si det sånn så jeg kan ikke helt anbefale den videre. Det får være opp til deg om du vil lese den.

Terningkast: 3

Har du lest denne boken?

Hva syns du isåfall om den?

Dersom du liker bloggen min, vil se mer av meg og holde deg oppdatert på nye innlegg, kan du gjerne legge meg til som venn. Du kan også følge meg på:

Instagram: @celinahansen HER

Twitter: @celinahansen HER

Bloglovin: HER

Facebook: HER

Pinterest: HER

Youtube: HER

Translate to english

Bokanmeldelse: Susan Mallery, Akkurat som du er

På baksiden av boken

Det er ikke alltid så enkelt å ha en skyhøy IQ, men problemer med å forstå seg på sosiale forhold. Alt Felicia noen gang har ønsket seg, er et vanlig liv. På det lille stedet Fools Gold virker det som om folk for første gang aksepterer henne som hun er, men med kjærligheten er det mer komplisert. Det er ingen tvil om at eieren av stedets radiostasjon, Gideon, vil ha henne i sengen sin, men vil han ha henne i livet sitt? Da han var soldat i Afganistan, lærte Gideon seg en dyrekjøpt lekse: Følelser er livsfarlige. Selv om Felicia vekker begjæret i ham, må han beskytte hjertet sitt. Men så skjer det noe som gjør det enda vanskeligere å holde fast ved den overbevisningen, og spørsmålet er hva som kommer til å vinne til slutt - fornuft eller følelser.

Min mening om boken

Enda en bok som falt veldig godt i smak. Jeg leste denne ferdig på relativt kort tid for når jeg først begynte å lese, ville jeg ikke legge den fra meg. Det er kjærlighet, intriger og karakteren Felicia gjør boken humoristisk også. Denne burde du absolutt lese. Jeg leste den som ebok via Storytel.

Terningkast: 5

Har du lest denne boken?

Hva syns du isåfall om den?

Instagram: @celinahansen HER

Twitter: @celinahansen HER

Bloglovin: HER

Facebook: HER

Pinterest: HER

Youtube: HER

Translate to english

Bokanmeldelse: Marie Kondo, Magisk opprydding: rydd deg lykkelig med KonMari-metoden

På baksiden av boken
Rydd deg til et bedre liv!

Ryddetrenden som tar verden med storm! KonMari-metoden går sin seiersgang verden rundt. Hemmeligheten bak suksessen er at den lærer deg teknikkene du trenger for å rydde én gang for alle. Og har du et ryddig rundt deg, vil også livet ditt bli bedre.

Helt siden hun var liten, har japanske Marie Kondo vært opptatt av å finne gode systemer for å rydde og organisere. I dag er hun verdens ledende ryddekonsulent, med lange ventelister og en sensasjonelt bestselgende bok bak seg. Magisk opprydding har solgt mer enn 4 millioner eksemplarer og har toppet New York Times' bestselgerliste i et år.

Min mening om boken
Denne boken er rett og slett fantastisk. Jeg ble utrolig inspirert og har allerede gått gjennom de fleste kategoriene og kvittet meg med masse som bare tok opp plass her hjemme, men som ikke ga meg glede og ikke ble brukt. Det er som et helt annet hjem og jeg er superfornøyd. Jeg har til og med fått Alexander til å gå gjennom sine ting noe som har minsket enda mer på rotet. Det blir nesten ikke rotete her lenger fordi alt har en plass og vi er flinke å legge ting på plass når vi er ferdige med dem. Noe så utrolig deilig! Det er helt sant at man kan rydde seg lykkelig. Nå gjenstår det bare å være obs på at rotet og alle tingene ikke bygger seg opp igjen.

Jeg anbefaler absolutt alle å lese denne boken selv om du tror at du er flink til å kvitte deg med ting. Jeg ble overrasket over noen av tingene jeg kastet eller ga bort, men jeg har ikke savnet noe etter at det ble borte så det er bare et bevis på at det var rett å kvitte seg med det. Det gir stor glede til en organiserings- og kontrollfreak som meg. En stor tommel opp til denne boken altså!

Terningkast: 6

Har du lest denne boken? Hva syns du isåfall om den?

Ble du like inspirert som meg til å kvitte deg med tingene dine?

Instagram: @celinahansen HER

Twitter: @celinahansen HER

Bloglovin: HER

Facebook: HER

Pinterest: HER

Youtube: HER

Translate to english

Bokanmeldelse: Nora Roberts, Skyggedansen

På baksiden av boken
Maggie Fitzgerald, en feiret komponist som skriver filmmusikk, flytter fra sitt hektiske og glamorøse liv i California til avsidesliggende Morganville for å komme nærmere naturen og seg selv. Der kjøper hun et gammelt hus. Med huset følger det en stor eiendom, og Maggie blir anbefalt å henvende seg til anleggsgartneren Cliff Delaney - en mann som har dømt henne på forhånd som bortskjemt Hollywoodprinsesse. Selv synes Maggie at Cliff er nedlatende og arrogant. Da Cliffs firma går i gang med gravearbeidet, blir det til alles forskrekkelse funnet menneskeknokler, og en ti år gammel tragedie kommer til overflaten. Etterforskningen griper forstyrrende inn i Maggies liv - og tvinger henne rett i armene på den mest irriterende mannen som finnes! På grunn av faren for at noen skal bryte seg inn i huset til Maggie, skal nemlig Cliff bli boende til drapsgåten er løst. Men er Cliff egentlig så uskyldig som det virker som, eller er det mer som lurer i skyggene her?

Min mening om boken
Dette var virkelig en page turner. Jeg elsket denne boken fra start til slutt. Den var spennende og jeg ville alltid vite hva som skjedde videre. Slutten var både overraskende og ikke. Jeg hadde mine teorier om hvem morderen var og den teorien forandret seg flere plasser i boken så jeg ble nesten litt overrasket da jeg fant ut hvem det var. Da jeg leste bakhistorien, skjønte jeg hvorfor.

Jeg kan virkelig anbefale denne boken videre. Jeg leste den ut i løpet av kort tid og tror du kommer til å gjøre det samme.

Terningkast: 5

Har du lest denne boken? Hva syns isåfall du?

Har du noen boktips til meg?

Instagram: @celinahansen HER

Twitter: @celinahansen HER

Bloglovin: HER

Facebook: HER

Pinterest: HER

Youtube: HER

Translate to english

Bokanmeldelse: Susan Mallery, Mot stjernene

På baksiden av boken

Nina Wentworth har viet livet til å ta seg av andre og er sykepleier på Blackberry Island. Hun måtte tidlig ta ansvar og opptre mer som en mor enn moren hennes noensinne hadde vært. Derfor ga hun avkall på drømmen om å bli lege - og sin første kjærlighet. Lillesøsteren derimot, fikk bre ut sine vinger og reise fra øya. Nå er Averil på vei hjem igjen, noe Nina ikke er spesielt glad for, siden hennes eget liv plutselig er blitt komplisert. Nina befinner seg brått og uventet i en situasjon der hun må velge mellom to menn - sin gamle flamme og en pilot som er forelsket i henne. Men selv om alt dette kan være morsomt å hyggelig, må Nina konsentrere seg om den harde virkeligheten. Averil vil tydeligvis bryte ut av ekteskapet. Moren deres lever livet like ansvarsløst som hun alltid har gjort. Nina begynner å forstå at hun er i ferd med å miste kontrollen, og håpet om å komme seg vekk fra øya, svinner hen. Men så oppdager moren noe som kan forandre alt en gang for alle.

Min mening om boken

Dette er helt min type bok. Det skjedde nye ting hele tiden så boken var aldri kjedelig. Jeg ville bare lese videre for å finne ut hva som skjedde og jeg vil fortsatt vite hva som skjedde videre selv etter at boken er ferdig. Selv om det var mye å holde styr på, var det lett å henge med. Dette var en utrolig god bok som jeg koste meg med å lese. Jeg kan uten tvil anbefale den videre til andre lesehester der ute. En skikkelig god bok som passer perfekt på ferie, foran peisen eller før leggetid. Kanskje ikke sistnevnte dersom du er avhengig av en god natts søvn, hehe.

Terningkast: 5

Har du lest denne boken?

Hva syns isåfall du?