Celinahansen.blogg.no

Filmanmeldelse: Divergent

På onsdagen så Alexander og jeg Divergent. Jeg holder jo på med bøkene og er nesten ferdig med dem. Filmen var helt grei. Det var ikke en like mye wow opplevelse som boken, men jeg likte den likevel. Jeg ser for meg at film nummer to som heter insurgent blir bedre. I boken var det hvertfall mer action så jeg håper det vises i filmen. Insurgent begynner jo å gå på kino i kveld og jeg har skikkelig lyst til å se den, men vi får se hva det blir tid til.

Nå sporet jeg veldig av her. Tilbake til filmen dette innlegget faktisk handlet om, haha. Som sagt så likte jeg boken bedre. Der kommer følelser og forklaringer mye bedre frem og jeg klarte ikke å holde følge med handlingen like godt som jeg gjorde i boken. Filmen var bra den, for all del, men beskrivelsene kommer så mye klarere frem i boken. Jeg kommer absolutt til å se den igjen og kanskje det blir lettere å henge med da, men til nå er jeg mer fan av boken enn filmen.

Terningkast: 4

Har du sett divergent? Hva syns isåfall du?

Hvis du likte innlegget, hadde jeg satt pris på om du trykte på liker-knappen nederst i innlegget.

Dersom du liker bloggen min, vil se mer av meg og holde deg oppdatert på nye innlegg, kan du gjerne legge meg til som venn. Du kan også følge meg på:

Instagram: @celinahansen HER

Twitter: @celinahansen HER

Bloglovin: HER

Facebook: HER

Translate to english

Filmanmeldelse: Fifty Shades of Grey (ingen spoilers)

Vi har nesten nettopp kommet hjem fra kino. Fifty Shades of Grey sto på programmet denne kvelden og nå skal jeg komme med mine meninger om filmen. Jeg kommer ikke til å spoile noe av innholdet i tilfelle det er noen av dere som ikke har sett filmen eller lest bøkene.

Jeg har lest alle bøkene på norsk, hørt dem på lydbok på engelsk og jeg har vært hektet ganske lenge. E.L James er en veldig flink forfatter og boken er godt skrevet og jeg har gledet meg lenge til å se filmen. Fifty Shades of Grey tar for seg første bok i trilogien med samme navn og det ryktes at de andre to bøkene også skal filmatiseres. Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg.

Filmen har fått dårlige anmeldelser hos de fleste. Dagbladet ga den et terningkast 2 og sa at det var en avansert drittfilm. Aftenbladet ga også terningkast 2 og kalte den 50 nyanser av søppel. Flere bloggere har uttalt seg om filmen og sagt at den ikke levde opp til forventningene i det hele tatt.

Jeg derimot, likte filmen veldig godt. Da rulleteksten begynte å gå, ville jeg bare se mer. Det kan ha noe med at jeg er så glad i bøkene, men jeg likte den. Selvfølgelig syns jeg bøkene er bedre enn filmen, men det er ganske normalt. Alt av følelser og handlingen kommer sterkere frem på papiret enn på lerrete, men det gjorde ikke meg så mye. Jeg som har lest bøkene og kjente til hele historien, forsto filmen godt og "leste mellom linjene". Jeg er såpass godt kjent med handlingen at jeg visste hva som ble hoppet over og gjort litt om.

Kort sagt så likte jeg filmen veldig godt og jeg syns virkelig ikke at den fortjener terningkast 2. Jeg ville nok heller gitt den en sterk 4er, men jeg håper at de neste filmene blir enda bedre. Jeg kan nesten ikke vente!

Har du sett Fifty Shades of Grey?

Hva syns isåfall du?

Instagram: @celinahansen HER