Celinahansen.blogg.no

Filmanmeldelse: Divergent

P onsdagen s Alexander og jeg Divergent. Jeg holder jo p med bkene og er nesten ferdig med dem. Filmen var helt grei. Det var ikke en like mye wow opplevelse som boken, men jeg likte den likevel. Jeg ser for meg at film nummer to som heter insurgent blir bedre. I boken var det hvertfall mer action s jeg hper det vises i filmen. Insurgent begynner jo g p kino i kveld og jeg har skikkelig lyst til se den, men vi fr se hva det blir tid til.

N sporet jeg veldig av her. Tilbake til filmen dette innlegget faktisk handlet om, haha. Som sagt s likte jeg boken bedre. Der kommer flelser og forklaringer mye bedre frem og jeg klarte ikke holde flge med handlingen like godt som jeg gjorde i boken. Filmen var bra den, for all del, men beskrivelsene kommer s mye klarere frem i boken. Jeg kommer absolutt til se den igjen og kanskje det blir lettere henge med da, men til n er jeg mer fan av boken enn filmen.

Terningkast: 4

Har du sett divergent? Hva syns isfall du?

Hvis du likte innlegget, hadde jeg satt pris p om du trykte p liker-knappen nederst i innlegget.

Dersom du liker bloggen min, vil se mer av meg og holde deg oppdatert p nye innlegg, kan du gjerne legge meg til som venn. Du kan ogs flge meg p:

Instagram: @celinahansen HER

Twitter: @celinahansen HER

Bloglovin: HER

Facebook: HER

Translate to english

Filmanmeldelse: Fifty Shades of Grey (ingen spoilers)

Vi har nesten nettopp kommet hjem fra kino. Fifty Shades of Grey sto p programmet denne kvelden og n skal jeg komme med mine meninger om filmen. Jeg kommer ikke til spoile noe av innholdet i tilfelle det er noen av dere som ikke har sett filmen eller lest bkene.

Jeg har lest alle bkene p norsk, hrt dem p lydbok p engelsk og jeg har vrt hektet ganske lenge. E.L James er en veldig flink forfatter og boken er godt skrevet og jeg har gledet meg lenge til se filmen. Fifty Shades of Grey tar for seg frste bok i trilogien med samme navn og det ryktes at de andre to bkene ogs skal filmatiseres. Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg.

Filmen har ftt drlige anmeldelser hos de fleste. Dagbladet ga den et terningkast 2 og sa at det var en avansert drittfilm. Aftenbladet ga ogs terningkast 2 og kalte den 50 nyanser av sppel. Flere bloggere har uttalt seg om filmen og sagt at den ikke levde opp til forventningene i det hele tatt.

Jeg derimot, likte filmen veldig godt. Da rulleteksten begynte g, ville jeg bare se mer. Det kan ha noe med at jeg er s glad i bkene, men jeg likte den. Selvflgelig syns jeg bkene er bedre enn filmen, men det er ganske normalt. Alt av flelser og handlingen kommer sterkere frem p papiret enn p lerrete, men det gjorde ikke meg s mye. Jeg som har lest bkene og kjente til hele historien, forsto filmen godt og "leste mellom linjene". Jeg er spass godt kjent med handlingen at jeg visste hva som ble hoppet over og gjort litt om.

Kort sagt s likte jeg filmen veldig godt og jeg syns virkelig ikke at den fortjener terningkast 2. Jeg ville nok heller gitt den en sterk 4er, men jeg hper at de neste filmene blir enda bedre. Jeg kan nesten ikke vente!

Har du sett Fifty Shades of Grey?

Hva syns isfall du?

Instagram: @celinahansen HER